Skip to the content

Hoe vaak brandblusser keuren

Of u nu een goede brandblusser bezit of niet, deze zal op zijn tijd gekeurd moeten worden. Dit klinkt misschien alsof het niet nodig is, maar gebeurd niet voor niets. Op deze manier weet u, ook als kleine onderneming, namelijk zeker dat de uitrusting qua brandveiligheid nog in orde is. Daarmee beschermt u uzelf en eventuele werknemers zoveel mogelijk voor het geval er zich calamiteiten voordoen. Een brandblusser die niet werkt heeft weinig zin. Om de veiligheid te waarborgen worden deze daarom regelmatig gekeurd. Daarover gaan we het hier hebben.

Hoe kunt u een brandblusser laten keuren?

Er zijn allerlei bedrijven die diensten aanbieden omtrent het controleren van brandblussers. Deze kunnen sowieso helpen met allerlei andere zaken die met brandveiligheid te maken hebben. Zorg er wel voor dat u altijd met een partij in zee gaat die over de juiste licenties beschikt zodat u zeker weet dat u niet voor verrassingen zult komen te staan.

Wat de exacte kosten zijn hangt ervan af hoeveel blussers er precies gecheckt moeten worden. Mocht u niet zeker weten wat het eventueel gaat kosten dan kunt u bij veel bedrijven eerst een offerte opvragen om dit te weten te komen. Houdt er rekening mee dat deze kosten normaal gesproken tweejaarlijks zullen terugkomen, want dat is de termijn waarop opnieuw gecontroleerd zal moeten worden.

Om de hoeveel tijd moeten brandblussers gecontroleerd worden?

De frequentie waarmee brandblussers gecontroleerd moeten worden is wettelijk vastgesteld. Daarmee wordt ervoor gezorgd dat er geen onduidelijkheid ontstaat en iedereen dus precies weet wat er moet gebeuren? Of toch niet? Volgens de wet is het namelijk nodig dat blustoestellen eens in de twee jaar moeten worden gekeurd. Maar daar houdt het niet op. Want er zijn bepaalde verzekeringsmaatschappijen en normen die juist weer bepalen dat allerlei soorten blusapparaten jaarlijks gecontroleerd worden.

Is het beter om een nieuwe brandblusser te nemen?

Zolang blussers nog goed zijn en niet al te oud is, is het zeker niet nodig om een nieuwe te nemen. Dit zou bovendien zonde zijn van het geld. Wanneer je de blusser al een aantal jaren hebt en er eerder kosten gemaakt zijn voor het onderhoud, wordt het misschien wel tijd om op een nieuwe over te gaan. Omdat de kosten voor het vervangen of repareren van onderdelen van een brandblusser snel hoog op kunnen lopen, zal in sommige gevallen een nieuwe kopen beter zijn. Uiteindelijk ligt het er ook aan wat deze in eerste instantie heeft gekost.

Waarom uitbesteden aan Royal Safety?

Indien u ondersteuning hierbij verlangt, dan kan Royal Safety hierbij uiteraard van dienst zijn. De voordelen van samenwerken met Royal Safety zijn in een notendop als volgt:

- Alle werkzaamheden geschieden 100% conform het bouwbesluit en relevante NEN richtlijnen
- REOB CIBV gecertificeerd
- Certificatie voor gemeente, overheid, brandweer en verzekering
- Altijd 1 aanspreekpunt
- Scherpe tarieven
- Optioneel: voordelige onderhoudscontracten (geen omkijken meer)

Neem vandaag nog kosteloos en vrijblijvend contact op om uw situatie voor te leggen en een raming van de kosten op maat voor uw situatie te ontvangen.

Kernwaarden

  • Al uw veiligheid onder 1 dak
  • Gecertificeerd personeel
  • Volgens alle wetten en eisen
  • Royal Safety is een erkend onderhoudsbedrijf dat kunt u herkennen aan onderstaande merken
CCV REOB
CIBV
Erkend leerbedrijf
RTL-Z

Ervaringen van voorgaande klanten kan men hier vernemen:

Royal Safety Brandbeveiliging beoordelingen

Royal Safety

Dalweg 24 · 3233 KK Oostvoorne
info@royalsafety.nl · www.royalsafety.nl

Telefoon

Bel ons voor meer informatie:
010 - 268 19 27

E-mail

Stuur ons een e-mail:
info@royalsafety.nl

Royal Safety bus

Het veld 'Voornaam' is verplicht
Het veld 'Achternaam' is verplicht
Vul aub. een geldig e-mailadres in